lördag 25 november 2017

2 små julaskar

Hej
Hoppas ni tog tillfället i akt att fynda under gårdagens "Black Friday" på Malins stämplar. Det var ett riktigt generöst erbjudande som låg här i bloggen.

Idag har jag gjort 2 olika askar (med hjälp av dies som finns i olika märke i olika affärer. Men man kan också hitta "rita av"-mallar på nätet) som jag ska ha som gå bort "kort".

Nr 1
Ska likna ett "stilrent" pepparkakshus. Man kan egentligen gå loss hur mycket som helst och tro mig att jag försökte på en ask. Men den hamnade i cylinder arkivet för jag fick panik. Liknade VÄRSTA värsta dagisgrejen (hette dagis på min tid när jag gjorde liknande).

Tak, fönster och dörr dies är från Poppy dies- Madison House  (älskar denna gamla goding)
Pepparkakorna och polkagrisstängerna har jag gjort i cernitlera.
Mellan fönsterna sitter vellum.





Eftersom denna ask ska utomlands så har jag valt stämplar på både engelska och svenska. Botten på asken är bara infälld under fotograferingen för att sedan vikas ut och kunna skickas som ett vanligt kort. (det kommer att ligga i ett 15x15 kuvert)

Nedan kan du se hur jag satt ett LED-värmeljus inuti huset. Tyvärr blev inte fotot det bästa.



Ask 1

Denna asken har jag stansat ut i både papper och OH-plast.
Jag klippte ut plastens (med "tejpmån") mittdel samt topp och motsvarande del (utan "tejpmån") klippte jag bort på samma pappersdel.

En perfekt gå bort ask fylld med torkade trattkantareller är väl en bra grej.


Jag har använt en Magnolia tag-dies som jag sen embossat (i guld) en tomte på framsidan och den underbara textstämpeln på baksidan....Från vår familj till er, En riktigt god jul.


Kul att du tittade in
Hoppas du får mycket tid nu i dagarna till jul och adventspyssel.

Kram
Malin
Skälsböke

Inga kommentarer: