fredag 7 juli 2017

Jag älskar dig...

Jag har gjort en layout om min yngsta dotter. Jag har testat en ny teknik, nämligen att göra ramar med hjälp av Distress Inks och stenciler. Här har jag använt en stencil med prickar och två färger (turkos och lila) Distress Ink.

När ramen var färdig skvätte jag mist i två färger och stämplade på bakgrunden. Jag använde Malins användbara stämpel ”Sötnos”, samt ”Jag älskar dig för alltid”, fast på den senare torkade jag av stämpelfärgen från ”för alltid” eftersom jag tyckte det passade bättre för det visuella intryck jag var ute efter just på denna layout.

Det blommiga papprets sidor ruggade jag med en sax och inkade med svart. Det randiga ruggade jag ena sidan på, och det andra klippte jag med en mönstersax, och inkade med svart, och sedan fäste jag den randiga biten i ena kanten på det blommiga, bara för att bryta av lite. Fotona fäste jag sedan med höga 3D-kuddar. Die cutsen sitter även de på sådana, fast inte lika höga så att de får plats under fotona. Jag satte fast svarta enamel dots och lade på lite 3D-lack i mitten på blommorna.

Avslutningsvis ritade jag med en svart penna kring die cutsen och vissa av prickarna i ramen för att få dem att poppa fram lite.

Emma

Inga kommentarer: