söndag 6 november 2016

Utflykter.

Jag har använt samma stämpel till två helt olika alster. Först en PL-sida i 6x8:


Jag har utnyttjat fotots så kallade negative space till att skriva titeln på. Jag stämplade Malins ”Utflykt” direkt på kortet och skrev resten av titeln med svart penna.

På nästa alster har jag också stämplat ”Utflykt” direkt på bakgrunden. Det är en layout till min sons album och handlar om utflykten till Sveafallen vi gjorde för några månader sedan.


Jag skvätte svart akrylfärg och stämplade på det trämönstrade bakgrundspappret, som är ifrån Simple Stories. Jag dök ned i min spillpapperslåda och fiskade upp papper från serien Trail Mix av Bo Bunny. Vissa av bitarna är mattade med svart cardstock, andra är inkade med svart längs kanterna.

Fotona är utskrivna med en vit ram, och för att de inte ska försvinna bland alla papper med liknande färger så har jag dels ritat med svart mellan ramen och själva fotot, dels mattat dem med svart.
Den långa titeln fungerar också som journaling. Ordet "Utflykt" är som sagt från Malins Stämplar. Jag avslutade layouten med korkdekorationer och bling.

Emma

Inga kommentarer: