fredag 18 november 2016

Underbart.

Den här veckan har jag förutom Malins Stämplar använt sponsrat material från Idas Magasin. Det är små stämplar (stjärna, hjärta och ampersand), ett 12x12-ark från Teresa Collins (”Daily Stories) med PL-kort som man får skära till själv, enameldots i det lite större formatet från WRMK, samt rutade kort från Becky Higgins. Från mina egna gömmor kommer vit cardstock, stämpelfärg och mist. För att få pappret att räcka lite längre har jag offrat några av korten genom att skära och stansa bitar ifrån dem. Är man uppfinningsrik kan ett köpt kort räcka till åtminstone tre-fyra egengjorda. Jag har även använt den lilla informationsremsan som sitter på ena kanten av pappret.

Jag skar till två 4x6-kort av vit cardstock och tog fram ett rutat kort. Jag letade fram mist i matchande färger och skvätte på de tre korten. På titelkortet stämplade jag med en stjärnstämpel från Idas magasin, skar till och stansade ut bitar från pappret och limmade fast. Här hamnade också en bit av informationsremsan, namnet på kollektionen (”Daily Stories”) tyckte jag passade bra som titel och några av de stora enamel dotsen. Jag gjorde även ett 4x6 fillerkort genom att skära isär text från ett 3x4-kort och limma fast. Jag ritade fejkstygn med hjälp av en svart och en vit penna. Till journalingkortet har jag använt Malins Stämpel ”Underbart” och Idas Magasins hjärtstämpel.

 Emma

Inga kommentarer: