fredag 21 oktober 2016

PL sidor för Augusti.

Äntligen har jag “fått” använda den jättefina serien “Olive Edition” från Becky Higgins! Den har ganska många år på nacken, och jag har köpt dem via Facebook så fort jag hittat någon som sålt. Jag älskar de ljusturkosa och ljusgröna färgerna (det finns kort som går i rosa och orange också, men de är i mitt tycke inte alls lika fina), men det har varit svårt att matcha dem med foton.

Just eftersom jag älskar korten så mycket, har jag valt att ha fyra helt “tomma” fillerkort på första sidan.  Jag har inte heller haft speciellt mycket dekorationer, just eftersom jag verkligen vill att korten ska synas ordentligt. Jag har använt tre av Malins fina stämplar, här på första uppslaget är det “Tradition”. Det stämplade jag på ett ljust kort ur serien, klippte ut och monterade med 3D-kuddar på en etikett, som sedan limmades fast på ett kort.

För att få en sammanhållen design har jag använt bokstäver i två olika färger, fast med samma teckensnitt. Ordstickersen är också från samma märke, och så har jag etiketter i samma färg fast med olika form, bling och wood veneers. Jag låter alltså samma färg, form, material o.s.v. återkomma på flera ställen, det är ett klassiskt designtrick.

Här stämplade jag Malins “Foto” som en rubrik på en journalingkort, och “Underbart” som en del av en mening på ett fillerkort. De två små flaggorna dekorerade maten på det uteställe där vi åt mat en kväll. Jag gillar att få med minnessaker på det här sättet, och denna gång var det extra roligt eftersom de färgmatchade PL-korten.

Emma

Inga kommentarer: