fredag 14 oktober 2016

Lo med Skogens guld stämpel.

Då var det dags för mig att visa upp mitt första DT-alster, som är en layout. 
Fotot är några år gammalt och även om jag gillar det har jag liksom aldrig kommit igång och skapat med det, men när jag fick Malins stämpel föll det på plats.

Jag har inte gjort så mycket bakgrundsarbete som jag brukar, då jag tycker så mycket om dessa papper och inte ville "dölja" dem bakom färg och kladd. Det är en serie i från Maja Design som jag har sparat och snålat på i flera år, men i och med denna layout har de sista oklippta pappren använts och jag har bara spillbitar kvar.

Jag skvätte med mist, hade Distress ink genom en stencil med "färgstänk” och stämplade med Malins stämpel ”Skogens guld” på bakgrunden. Pappren sitter i lager på 3D-kuddar av olika höjd, och för att ytterligare definiera dem har jag inkat kanterna med svart. Löven är utklippta ur ett annat papper i samma serie och de kanterna är inkade med brunt. Titeln är lite av en ordvits och journalingen skrev jag på en vellumremsa. En hemgjord flair, en träpil och lite bling är de enda dekorationerna.


 Emma

Inga kommentarer: